Dag 5

10 september 2015 - Victoria, Canada

om 5.00 uur opgestaan , douchen en om 5.45 uur het  hotel Sandman SIgnature verlaten. Op weg naar AirPort om onze huurauto om te wisselen voor een one way car. Om 6.45 uur op weg met onze nieuwe auto naar de Ferry welke ons zal brengen naar Vancouver Island. Om 9.00 uur vertrokken we uiteindelijk met de Ferry. Alleen de overtocht is al de moeite waard je zit continu in een omgeving welke je normaal alleen bij Discovery ziet. Dan gaf aan dat het niet uitzonderlijk is om walvissen en orka's te zien tijdens de overtocht. Dan heeft als militair 1 jaar als militair gestationeerd gezeten op Vancouver Island en kon mij van alles over het eiland vertellen. Om 10.15 uur reden we van de Ferry op weg naar Vitoria een schitterend mooi plaatsje in het zuiden van het eiland. Het was zeer mooi en warm weer, 26 graden stralende zon met een blauwe hemel. Eerst nog de kazerne bezocht waar Dan gestationeerd is geweest en daarna naar het Centrum. Het centrum bevindt zich aan het water. Eerst fish and chips gegeten en daarna een rondtocht met een water taxi. Bij de Emppress hotel zijn we uitgestapt. Een overdadig hotel waar de rijkste der aarde kwamen en nu zeer bekend is om zijn high Thea. Stiekem naar binnen gegaan door de gangen gezworven en buiten in de overdadige mooie bloemen tuin gelopen.  Omdat we om 20.00 uur een vlucht hebben naar Kelowna en daarna naar Whitehorse moesten om 14.30 uur bij Helijet zijn waar we om 15.000 uur de helicopter vlucht hebben naar Vancouver down town. Om vervolgen de skytrain te pakken naar de  airport van Vancouver. Ik heb deze dag dan ook benoemd tot de transport dag. Benenwagen, auto, Ferry, boot taxi helicopter, vliegtuig en de bus welke ons dadelijk naar het vliegtuig zal brengen. Na een tussen landing in Kelowna zijn we om 01.15uur aangekomen in Whithorse en om 2.00 uur bij Dan thuis, meteen naar bed gezien de wekker weer om 6.30 uur afgaat. We willen uiterlijk om 7.30 vertrekken naar Dawson City , Klondike.                        Wordt vervolgt.

vervolgt