Dag 12 Haines naar Whitehorse

17 september 2015 - Whitehorse, Canada

Vroeg opgestaan, ontbijten en nog even naar de visgronden en naar het dorpje om te lunchen. Om 13.30 uur hebben we de Ferry naar Skagway. Wederom is de natuur welke je krijgt te zien bij de overtocht erg mooi. In de afgelopen dagen is de regen het enige minpunt geweest van de trip naar Haines. Skagway is een klein dorpje met ongeveer 1000 inwoners en leeft hoofdzakelijk van de toeristen. Jaarlijks komen 900.000 toeristen naar Skagway. Ook nu ligt in de kleine haven een groot cruiseschip.  Het is de moeite om te stoppen in Skagway,  de winkels hebben een leuke, vriendelijke wild west uitstraling. Om 16.00 uur zijn we naar een Thais restaurant gegaan en om 18.00 uur hebben we onze reis naar Whitehorse voort gezet. We zijn net een paar km de gens gepasseerd of we zien een grote zwarte beer op ons af komen lopen. Dan stopt de auto en de beer loopt ons tegemoet tot ongeveer 5 meter voor onze auto en klimt vervolgens rechts van ons een rotswand op en loopt rustig verder. Later op de avond op nog geen 10 km van Whitehorse staat een auto langs de kant. Dan wilt kijken of de persoon hulp nodig heeft maar we zien bij het aanrijden dat een grizzlybeer in de berm eten aan het zoeken is. We maken onze foto's en willen doorrijden. Op het moment dat Dan wilt wegrijden zien we dat er niet 1 volwassen grizzlybeer langs de kant zit maar 3. Zelfs voor Dan was dit uniek. Gezien de beren erg dicht bij Whitehorse zaten heeft Dan er melding van gemaakt.