Dag 11 Wildlife Center In Buurt van Haines

18 september 2015 - Whitehorse, Canada

Op aanraden van de eigenaar van onze cabin zijn we naar een privé  Wildlife center gegaan. " Kroschels FIlms Wildlife center" Ik ben ondertussen gewend dat de personen zowel in Canada als in Alaska erg enthousiast hun verhaal kunnen vertellen maar Steve Kroschel en Mario Benassi overtroffen alles in hun rondleiding door hun Wildlife center.  Deze twee personen zijn zo gepassioneerd met hun dieren dat ze al hun tijd wijden aan het redden van diersoorten. De dieren welke in Wildlife center verblijven zijn afkomstig van diverse instanties of van personen welke ze niet meer kunnen verzorgen. Ze trainen de dieren op hun eigen manier. De arenden worden getraind voor te jagen zoals ook als een jonge linx. Kortom het was een ongelooflijke ervaring om te zien hoe er met wilde dieren werd omgegaan. De meeste dieren werden aangelijnd en in onze groep toeristen gebracht er werd enthousiast verteld en in het bijzonder zeer educatief. Ze wisten waar ze het over hadden. Mario Benassi heeft jaren in Africa met gorilla's gewerkt. Gezien de bijzondere populatie dieren welke zij in bezit hebben en getraind zijn, hebben ze in de afgelopen jaren diverse films gemaakt met National Geographic. De wolf, grizzlybeer en de veelvraat behoorde tot de laatste natuurfilms met het doel om een betere kijk op het leven van deze dieren te krijgen. De rondleiding kost $ 50 per persoon (3.5 uur rondleiding). Maar het was elke cent waard en ik kan Wildlife center dan ook bij iedereen aanraden. Ook al was mijn droom om ooit te gaan zalmvissen in Alaska maar dit had ik niet willen missen. Op de terugweg hebben we op diverse plaatsen gestopt om in de rivieren te vissen. Tijdens een van de stops vonden we een gestroopte beer in het water. We hoorden nog geen uur eerder in het Wildlife center over de teruggang van de populatie beren in Alaska mede door de jacht de trofee jagers uit het buitenland, aangereden in het verkeer of zoals wij nu mee maakte, stropers. Is afschuwelijk om een gevilde beer zonder hoofd in het water te zijn liggen. We hebben hiervan melding gemaakt bij de politie welke het verder zouden oppakken. Na de lunche zijn we gaan vissen in de Chilkoot lake werderom zalm in overvloed en hebben dan ook tientallen zalmen gevangen, diverse Grizzlyberen, arenden, en zelf een grizzlybeer met twee jonge beren gezien op nog geen afstand van 20 meter. In de avond uitgaan eten met een heerlijk lokaal biertje erbij.                                                                                                                             Wordt vervolgd