Dag 4

10 september 2015 - Richmond, Canada

8.30 uur vertrokken naar Stevenston een klein vissersdorpje aan de Gulf of Georgia.  Na ons ingeschreven te hebben voor de Whale watch Tour een rondje door het dorpje gelopen welke de moeite waard was. Om 11.00 uur zijn we met de boot vertrokken. Eerst 1 uur op volle snelheid naar diverse baaien gevaren om de Whales te vinden. Na 1 uur varen vonden we uiteindelijk een familie orka's vader moeder en hun 2 dochters. Is niet te beschrijven hoe mooi dit is om dit mee te maken en raad dus ook iedereen aan om het te doen wanneer je in de buurt bent van Vancouver. Na 2 uur vonden we een bultrug erg groot en mooi zeer elegant hoe deze reus door het water glijd om vervolgens 6 tot 8 minuten onder te gaan om elders weer boven te komen en een fontein maakt van enkele meters hoog. De foto's spreken voor zich. Om 15.00 waren we terug in de haven en bezochten een cannery museum waar we een persoonlijke rondleidt kregen, waarschijnlijk omdat we een van de weinige klanten waren die dag. Dan moest nog zaken regelen in Delta een buitenwijk van Vancouver. Na 1.5 uur rijden  en een bezoekje aan een rederij weer 1uur rijden naar Vancouver Grouse Mountain. Na aangekomen te zijn in een schitterende bosrijke omgeving in de heuvels / bergen van Vancouver waren we net te laat om de gondel naar boven te nemen, helaas maar een rede te meer om terug te komen. Wederom de auto in om naar Vancouver down town te gaan. Dan wist nog een leuke eet gelegenheid waar je Maleisië kunt eten. Wederom een avontuur op culinaire gebeid. Om 23.30 uur naar bed gegaan gezien we de volgende ochtend om 5.00 uur op moesten maar hierover meer in dag 5.                      Wordt vervolgt