Dag 6 en 7 Dawson City en terug reis naar Whitehorse op dag 7

12 september 2015 - Whitehorse, Canada

Na ons bezoek aan de Sourtoe Saloon zijn we naar de Daimond Tooth Gerties Gambling Hall gegaan. Dit is een casino waar het personeel nog in de oude klederdracht draagt en ook hier is het alsof je 100 jaar terug gaat in de tijd. Normaal zijn er op de avond 3 shows helaas deze avond niet omdat er een groot poker toernooi gehouden werd met een prijzengeld van $ 160.000,- . Aan de foto's welke ophingen kon je zien dat het in de stijl van de Moulin Rouge was. Als laatste zijn we naar de Pit geweest een bar welke bijna nooit dicht gaat en het is er altijd een feest ook deze avond. Op onze avond was er een Country Folk band. De bezoekers bestond hoofdzakelijk uit lokale personen. De meeste in werkkleding maar het was super gezellig. Dan kwam een vriend ( Robert Bellon ) van hem tegen welke nu werkzaam was in Dawson CIty, Robert vergezelde ons de rest van de avond en naarmate de avond later werd werden de verhalen van Robert mooier en avontuurlijker. Robert is een van de weinige kapiteins welke elk jaar een vlot bouwen en met het vlot van Whitehorse naar Dawson City varen over de yukon. Robert vaart al 30 jaar over de yukon. Robert een figuur uit duizenden, iedereen kent hem en je krijgt de avond wel om met hem. Dan gaf aan dat iemand een boek heeft geschreven over " The colour full 5 percent" Robert was duidelijk een van de 5 procent en hij werd ook beschreven in dit boek. Dan, Shaun en ik werden uitgenodigd om volgend jaar mee te varen op zijn raft. Deze trip zou een maand in beslag nemen en starten op 13 juli. Aangegeven dat ik dit eerst met Monique moet overleggen maar het idee sprak me wel aan. Na een paar flesjes bier later en pool gespeeld te hebben zijn we terug naar ons motel gegaan. De dag erna ontbijten bij Riverwest Bistro en vervolgens een paar goudmijnen bezoeken , CLAIM 33 en Dredge 4 in de Bonanza valley . Door deze mijnen is de Gold Rush ontstaan. In de middag zijn we vertrokken naar Whitehorse. Ook op de terugweg zijn we zwarte beren, herten en een vos tegen gekomen. Op de heenweg zat zelf een beer 5 meter van de weg af bessen te eten, hij liet zich niet storen door ons. Na een lange rit van 535 km en een tussenstop in Moose Creek. Wederom was de weg terug een rit om te genieten van al het natuurschoon. Vergezichten, meren, rivieren, wilde dieren zoals de zeearend, beren, herten, eekhoorns enz enz. Om 20.00 waren we terug in Whitehorse. Uit eten bij AirPort chalet om vervolgens naar huis te gaan om meteen onder de wol te kruipen. P.s. Tijdens het uit eten kwamen we in contact met 2 personen welke mee hadden gedaan aan een verre afstand loopwedstrijd  ( Klondike  Road relatie ) van SKagway tot Whithorse een afstand van 175 km.

1. Irma:
    15 september 2015
    Heet Roy,

Haha...erg leuk om te lezen! Gelukkig dat die beer zijn bessen had. Jeetje, het lijkt me wel avontuurlijk. Ik ben benieuwd of je op die uitnodiging ingaat voor volgend jaar. Mooi... Maar het is noga wat. Maar ja, ook zoiets moet je als avonturier eens gedaan hebben eigenlijk. Kun je daarna een boek schrijven haha.

Ik lees nog even verder. Wellicht heb je n even geen wifi. Toch heel veel groetjes en geniet!!! Irma