Dag 1

7 september 2015 - Whitehorse, Canada

Monique, Nienke en Jiske hebben me uitgezwaaid om 7.45 uur. Het is 1 uur rijden naar vliegveld van Düsseldorf.  na ingecheckt te hebben is maar wachten, koffie drinken en rond lopen door de tax free shops totdat je kunt vertrekken. De vlucht naar Frankfurt was gepland om 11.45 uur en uiteindelijk vertrokken we om 12.00 uur.     12.36 uur lande het vliegtuig in Franfurt. Op de luchthaven werd gelukkig goed aan gegeven waar mijn volgende gate was. Na heel wat gangen en liften kwam ik uiteindelijk bij gate 91. Snel een broodje eten, wederom door de pas controle en meteen het vliegtuig in. Daar moest lang gewacht worden alvorens we konden vertrekken. 5 passagiers zaten niet in het vliegtuig en hun bagage moest weer uitgeladen worden. Na een vertraging van 45 min zaten we uiteindelijk in de lucht. De vlucht was super alleen erg lang. De tijd ben ik door gekomen met films kijken, genieten van het mooie uitzicht van alle landen waar we over heen vlogen en het was genieten van het uitzonderlijk lekker eten welke we voor gezet kregen, van krab, garnalen tot biefstuk dit had ik nog niet eerder meegemaakt In een vliegtuig. Om 00.38 uur geland in Whitehorse. 1 uur later had ik uiteindelijk alle bagage en werd onhaald door mijn vriend Dan Poelman. Het tijdverschil is iets meer dan 9 uur we vlogen tegen de tijd in met als gevolg dat ik s'morgens vertrokken ben met licht, 18 uur onderweg ben geweest en het nog steeds licht is als je aankomt in Whitehorse. De lokale tijd was 16.00 uur en de zon stond volop te stralen aan de blauwe hemel. Om snel aan het tijdverschil te wennen wilde ik zo lang mogelijk wakker blijven en we zijn dan ook meteen op pad gegaan. Bezichtiging van een zalmtrap in de yukon river, oude stoomboot bekijken, winkelcentrum aan gedaan, koffie gedronken om wakker te blijven . Naar een soort  VVV gegaan voor informatie waar we tevens een film hebben gekeken over de Yukon en gekeken naar de mogelijkheden om een trip te maken met een watervliegtuig. Om 20.00 naar huis van Dan gegaan waar ik onhaald werd door de vrouw van Dan en zijn 2 Dochters. Om 21.00 ben ik gaan slapen om om 02.00 waker te worden. Heb meteen gebruikt ervan gemaakt om de blog te schrijven. Het is nu  4.00 uur ga nog even proberen te slapen en probeer vanmiddag de foto's van dag 1 op de blog te zetten. Vanmiddag ( dag 2 ) vliegen we naar Vancouver maar meer hierover in dag 2.                                                                                                                               Wordt vervolgt

1. Mischa:
    8 september 2015
    Eerste 2 foto's zijn selfies van jou en Dan?